گروه کیوان مجری انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

کیوان طراحی تا اجرا انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

گروه کیوان مجری انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

کیوان طراحی تا اجرا انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

ساخت پله دوبلکس

در هنگام طراحی پله ها، صاحب خانه باید تمام نیازهای طراحی پله ها را در نظر بگیرد زیرا پله های طراحی شده به خوبی دسترسی آسان به طبقات بالای خانه را فراهم می کند. پله های پله ممکن است به صورت یک سری آج های افقی ساخته شوند. آج به صورت افقی پله است در حالی که فضای محصور بین آج ها به عنوان رایزر شناخته می شود. قسمت پله دار ساختمان به پله معروف است. این مقاله به شما در مورد الزامات طراحی لازم برای طراحی پله ها می گوید.

الزامات ضروری پله دوبلکس

شما می توانید پله های راحت را با توجه به قد متوسط انسان طراحی کنید. در طول فرآیند طراحی موارد بسیاری مانند ابعاد یک فرد معمولی، متوسط قدم زدن راحت. تثبیت شیب یا شیب پله ها، ارتفاع نرده دستی و حداقل اتاق سر باید در نظر گرفته شود. یک پله خوب طراحی شده دسترسی آسانی دارد و نسبت آج ها و بالابرها باید بیش از دو برابر افزایش یابد.

طرح‌بندی‌های مختلف پله از پرواز مستقیم گرفته تا تعدادی منحنی پیچیده و فرود، اصول اولیه طراحی پله‌ها مشابهی دارند. راه پله ها نه تنها برای جوانان بلکه برای افراد مسن نیز باید راحت باشد. مردم معمولاً برای دسترسی آسان به بالا و پایین پله های مستقیم را ترجیح می دهند.

الزامات طراحی پله پله دوبلکس

  • عرض پله

حداقل عرض پله برای خانه های مجردی باید 75 سانتی متر و اگر تعداد استفاده کنندگان بیش از 10 نفر باشد، حداقل عرض پله ها باید 95 سانتی متر باشد، در حالی که حداقل عرض پله برای خانه های دو یا چند خانه خانوادگی باید 100 سانتی متر باشد و در صورت تعداد. تعداد کاربران بیش از 10، حداقل عرض پله ها باید 125 سانتی متر باشد. حداقل عرض پله ها برای هتل ها، ادارات، ساختمان های آموزشی، سالن های تئاتر، سالن های سینما باید 1.5 متر و حداقل عرض پله ها برای ساختمان های سازمانی و بیمارستان ها و غیره 2 متر باشد. توجه: عرض فرود باید بیشتر یا حداقل برابر طول پله ها باشد. ترجیحاً دو یا چند راه پله در جایی که تعداد کاربران از 300 نفر بیشتر باشد تهیه شود.

  • آج پله

حداقل عرض یک آج برای ساختمان های مسکونی باید 250 میلی متر باشد. در موارد خاص به دلیل در دسترس نبودن فضا، حداقل عرض آج برای ساختمان های مسکونی و واحدهای تجاری کوچک باید 200 میلی متر باشد. حداقل عرض یک آج برای ساختمان های غیر مسکونی باید 300 میلی متر باشد.

  • نرده راه پله

برای راحتی در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها نرده دستی باید در پله ها ساخته شود. ارتفاع نرده نباید کمتر از 800 میلی متر و بیشتر از 900 میلی متر باشد.

طول، عرض و ارتفاع پله ها را یکسان نگه دارید در غیر این صورت منجر به تصادف می شود. به دلایل ایمنی و امنیتی یک دروازه در بالا یا پایین پله ها نصب کنید. بیش از 250 میلی متر فاصله بین تکیه گاه های نرده در خانه ها قرار ندهید تا از سقوط تصادفی به خصوص برای کودکان جلوگیری شود. حداکثر ارتفاع یک پرواز از 2.4 متر بیشتر نباشد. حداکثر تعداد پله ها را در یک پرواز بیش از 15 پله بسازید و برای راحتی در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها، فرود را پس از 15 پله فراهم کنید. برای افزایش پهنای آج، هنگام کف‌گذاری، روی آج‌ها نویز ایجاد کنید. پله ها را به گونه ای طراحی کنید که رایزر با آج زاویه ای مات ایجاد کند تا پهنای آج را افزایش دهد. کف پله ها را لغزنده نکنید. در مورد کف بتنی سیمانی شیارهایی ایجاد کنید تا از لغزش جلوگیری شود. هنگام طراحی راه پله، نور طبیعی و تهویه هوا را در نظر بگیرید.

پله دوبلکس

  • کیوان پارسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی