گروه کیوان مجری انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

کیوان طراحی تا اجرا انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

گروه کیوان مجری انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

کیوان طراحی تا اجرا انواع نرده کابلی، نرده شیشه ای،پله گرده،پله شیشه ای

تاریخ ساخت پله های مارپیچ

ساخت پله مارپیچ این مفهوم به بیش از 3000 سال قبل بازمی گردد. در اصل، آنها یک اقدام دفاعی بودند که برای وادار کردن مهاجمان به استفاده از یک جبهه بسیار باریک استفاده می‌شد و به مدافعان برتری می‌داد. این مزیت با ساختن همه پلکان‌های مارپیچی که در جهت عقربه‌های ساعت بالا می‌رفتند، تقویت می‌شد، و مهاجمان را مجبور می‌کرد تا بدن‌های بیشتری را در حین مبارزه از پله‌ها در معرض دید قرار دهند، در حالی که در استفاده از شمشیرهای خود مشکل داشتند، که در نهایت به دیوار برج برخورد می‌کرد.

مطالعه قلعه ها به خصوص قلعه های قرون وسطایی جذاب است. آن قلعه ها ماشینی هستند که به طور عالی به عنوان یک ابزار دفاعی طراحی شده اند. آنجاست که می بینیم که پله مارپیچ برای اولین بار خود را به وجود می آورد. برج های گرد معمولاً به عنوان سنگرهای دفاعی در دیوارهای قلعه استفاده می شدند. بیشتر آن برج‌ها به اندازه کافی قطر نداشتند که یک فرد را در خود جای دهد، اما چیزی بیش از یک پله مارپیچ نبود که به یک سکوی جنگی در بالا منتهی می‌شد. مدافعان از آن پله‌ها برای نصب دیوار استفاده می‌کردند و اگر درگیری به داخل قلعه می‌رفت، روی پله‌ها دعوا می‌شد.

از آنجایی که قلعه ها از سنگ ساخته شده بودند، پله های مارپیچ در آن برج ها نیز وجود داشت. آن پله‌ها در دیوارها تعبیه شده بودند و به سمت مرکز برج می‌رفتند. در مورد برج‌های باریک، انتهای مرکزی پله‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ستونی را تشکیل می‌دهند. اما در برج‌های بزرگ‌تر، هیچ ستون وسطی وجود نداشت و پله‌ها فقط روی یکدیگر قرار داشتند. در این موارد، این دیوار بیرونی بود که در واقع از پله ها پشتیبانی می کرد.

با گذشت زمان و قلعه دیگر ابزار جنگی قابل دوام نبود، پله های مارپیچ ناپدید نشدند. بلکه هدف آنها تغییر کرد. به‌جای اینکه بخشی از دفاعیات قلعه باشند، از پله های مارپیچ زمانی استفاده می‌شد که فضایی برای بستن یک راه پله معمولی وجود نداشت، حتی یک راه پله برگشتی به داخل ساختمان.

این پله های مارپیچ معمولاً از چوب ساخته می شدند و شاید برخی از شگفت انگیزترین نمونه های نجاری در تاریخ باشند. در حالی که بیشتر آنها هنوز به یک ستون مرکزی برای پشتیبانی وابسته بودند، اکثر آنها یک دیوار بیرونی برای پشتیبانی اضافی نداشتند. تمام وزن راه پله توسط آن ستون مرکزی که اغلب از چوب نیز بود تحمل می شد.

اما در مورد مواردی که ستون مرکزی وجود نداشت چطور؟ نمونه های متعددی از پله های مارپیچ وجود دارد که از دیوار بیرونی برای تکیه گاه استفاده می کنند، بدون هیچ ستون مرکزی. اما چند نمونه از پله های مارپیچ چوبی نیز وجود دارد که به نظر می رسد از گرانش سرپیچی می کنند، زیرا ستون مرکزی یا دیوار بیرونی برای پشتیبانی وجود ندارد.

پله شگفت انگیز بدون میخ ساخته شده است که از چوبی ساخته شده است که در آن منطقه در دسترس نیست و هیچ وسیله حمایتی قابل مشاهده ای ندارد. با این حال، اکنون بیش از 150 سال است که پابرجاست.

آنچه باعث می شود این نوع راه پله کار کند این است که رشته های بیرونی و داخلی (قطعات اتصال عمودی منحنی مارپیچی در خارج و داخل پله ها) به عنوان دو تیر موازی عمل می کنند و وزن پله ها را تحمل می کنند. همانطور که سال‌ها ثابت کرده‌اند، آن‌ها به اندازه کافی قوی و فنری هستند تا بتوانند وزن و ارتعاش افرادی را که از پله‌ها بالا می‌روند، وزن را به پایین پله منتقل می‌کنند و روی زمین می‌نشینند، تحمل کنند.

اکثر پله های مارپیچی که امروزه در خانه ها قرار داده می شوند کیت هستند. همه آنها دارای یک ستون فلزی مرکزی هستند که عنصر اصلی پشتیبان پله ها است. پله های منفرد، که می توانند سبک متفاوتی داشته باشند، از بالا روی این ستون لغزنده، قرار گرفته و در جای خود محکم می شوند.

پله مارپیچ

  • کیوان پارسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی